Den daglige ledelse af de enkelte idrætsgrene udføres af et udvalg, der vælges på det årlige IG-møde.
Antallet af udvalgsmedlemmer kan afpasses efter behovet, men bør være mindst 3.
FU-medlemmer virker som rådgivere for de enkelte udvalg.
Hvert år i november/december måned afholdes ordinært IG-møde i hver idrætsgren.
Mødet indkaldes ved brev eller pr. mail til samtlige klubber/hold med mindst 4 ugers varsel.
Samtidig bekendtgøres indkomne forslag, der vedrører den pågældende idrætsgren.
Forslag, der ønskes behandlet på IG-møder, skal være formanden for udvalget i hænde senest 14 dage før afholdelsen.
Til stede ved mødet skal være et FU-medlem.
Stemmeret har de fremmødte, dog højst 2 fra hver klub/hold.
Dagsorden for mødet, der ledes af én af forsamlingen valgt dirigent, skal indeholde følgende punkter:
Umiddelbart efter mødet konstituerer de valgte medlemmer sig og vælger formand, eventuelt sekretær etc.
Af mødets forløb udfærdiges et referat, der underskrives af referenten og dirigenten (eventuelt FU-medlemmet).
Referatet sendes omgående til SFS’s formand tillige med oplysning om udvalgsmedlemmernes navne, adresser og telefonnumre.
Referaterne af IG-møderne udsendes til samtlige klubber/hold og skal være disse i hænde senest 8 dage før det ordinære repræsentantskabsmødes afholdelse.
Ændret på repræsentantskabsmødet den 22/2-06